2013年3月24日日曜日

Matsushima...Matsushima...Matsushima...




My web site: www.arito.com


Some more stuff from my 10 days in Tohoku...

Numata san and Azumi san took me to Matsushima, a beautiful area famous for its island landscape and rich history. On the way there, we stopped by a sushi place know by the locals for having really good sushi, and it definitely did not disappoint. Some of the best sushi I have had in a while.

After enjoying a beautiful afternoon/sunset in Matsushima, we drove back to Sendai, met up with some more friends and enjoyed an evening of good company, food and drinks.


引き続き東北旅の続きです。

沼田さんと阿住さんに案内してもらい、松島へ行ってきました。以前3人で話をしていた時に僕が「確か中学生くらいの時に友人と二人っきり、自力で松島に行ったはずなんだけど全く記憶がない。」という話をしたところ、では記憶確認のついでに改めて松島観光をしよう、と案内してくれました。

行きに「塩竈に凄く美味しい寿司屋があるから」とローカルな二人に連れられて行ったところは普通の道路脇のなんてことない回転寿司屋。でも、これが本当に美味しくて、何を頼んでも素晴らしく旨い!久しぶりにレベルの高いお寿司を頂きました。

夕暮れの松島を堪能した後に仙台に戻り、仲間を増やしてまた美味しい食と酒を楽しみました。

0 件のコメント:

コメントを投稿